royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Svåra dagar

Kategori: Allmänt

 

Vissa dagar kan vara mycket svåra när minnena ger sig tillkänna. Det kan vara både musik och dofter samt vissa väderlekar. Nu på hösten kan det vara extra känsligt när mörkret kommer eller vid möte av en del människor från förr det finns mycket som kan kännas svårt.

 Jag vill så mycket men ibland kan det vara svårt att se sina begränsningar, jag saknar så fruktansvärt mycket att få arbeta, detta som jag alltid älskade att göra. När jag hör andra människor som gnäller om att det är så tråkigt att gå till arbetet tänker jag oftast, ”du ska vara glad så länge du kan gå till ett arbete det är inget att gnälla för”.

Eller när människor som gnäller för småsaker såsom en liten förskyllning eller ont i ett finger kanske ett skoskav och jag kan ibland känna mig avundsjuk när jag är ute och handlar och ser människor som är mycket äldre än jag som går omkring med en kundvagn. Kanske dom rent utav rullar vagnen till sin bil lastar in varorna, hoppar in i bilen och kör iväg. Det kunde ha varit jag. Varför tog mitt liv en sån omänsklig vändning i så unga år.

Min önskan var att kunna bli pensionär och ha en fin ålderdom. Och få njuta av att vara pensionär efter ett långt arbetsliv.

Ordet varför blev det så här, har jag nog nämnt tusentals gånger och det går aldrig att acceptera detta nya liv. Men vad gör jag? Jo, jag sitter en den frb rullstolen och kan inget göra åt det.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: