royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

den brutna vingen del 3

Kategori: Allmänt

del 3.  
 
Jag placerades i ett undersökningsrum på Borås sjukhus där jag senare undersöktesav en läkare. Jag berättade om mina ögon och det fruktansvärda oljudet i mina öron, samt kraftig huvudvärkoch och yrsel.
 Läkaren informerade mig om att det är normalt att det blir så efter en så hård smäll och att det troligen även kan vara en wpilashskada. 
Nu hade min fru och Magnuz anlänt till sjukhuset och kom in till mig på rummet. Läkaren säger att jag bör åka hem och vila i några dagar. innan jag börjar arbeta. Magnuz hjälper mig upp från sängen och jag blir sittande en stund på sängkanten  innan jag kan ställa mig upp.  När jag väl ställer mig upp gör det mycket ont i vänstra ljumsken, det går ej att stödja på vänster ben så jag lägger mig åter ner i sängen.
Min fru går och hämtar läkaren som återkommer och ber mig ta av byxorna för att undersöka vad det är som är fel, när mina byxor är av upptäcker vi att ljumsken och en bit nerpå låret är alldeles blått och jag har ett stort sår på mitt knä som även detta är blått.
Läkaren ville inte sända mig till röntgen med detta utan säger att blir det värre får du uppsöka en vårdcentral.
Med hjälp av av min fru och Magnuz placerades jag i baksättet  på Magnuz bil, jag kommer aldrig att glömma den hemresan med en obeskrivlig värk i nacken och huvudet och inte att förglömma mina ögon.
 
Under hemresan säger Magnuz att han har mina skyddskläder i bilen och han hade undersökt dem. Min jacka hade färgavtryck från bilen jag krockade med, den var grön det var gröna avtryck från mina ryggkotor likaså axeln var det grön färg på, allt detta blev när jag träffade bilen.
 
Efter några dagar kontaktade jag försäkringsbolaget och jag återkom till sjukhuset med jämna mellanrum.
Det fanns inte mycket läkarna kunde göra utan det blev värktabletter och smärtdämpande sprutor, värken var olidlig och försäkringsbolaget If var hopplösa att ha att göra med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: