royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

kapittel 2 den brutna vingen

Kategori: Allmänt

gen, jag svände ut på Skenevägen kör ungefär en halv mil svänger av åt vänster vid Statoil i Källar backendet är vägen till Rävlanda jag har nu en sjö på min vänstra sida . kör ca 100 meter svag vänster. Ytterligareraksa 100 meter, något kraftigarehöger ytterligare 100 meter, kraftigare först detta fina väder och sedanså  fina vägar och att kunna gränsla detta underverk väghållningen är perfekt livet leker kan jag ha det bättre jag njuter verkligen tur man inte vet något om framtiden. Väl framme i rävlanda passerar jag första rondellen, efter ytterligare 100 meter passerar jag Rävlanda brand station på min vänstra sidaskarp höger  sedan raksträcka sedan passerar jag en järnvägsövergång.sedan raka spåret  förbi ett vatten fall nu svag uppförsbacke längre fram en mindre väg in åt höger, jag svänger in där för att justera om bandspelaren och judet ur högtalarna strömar Are You LonesomeTonight Med Elvis, jag petar in ettans växelkör sedan åt höger. Ut på länsväg 527 igen. På min högra sida om ca 100 meter kommer Alfredssons blommor det är en handelsträdgård med försäljning där på deras parkerin på min högra sida ser jag en Pastell Grön nyare Ww Golf som är på väg att lämna parkeringen. För att svänga ut på länsväg 527. jag närmar mig utfarten med 2 ans växel i mycket låg hastighet. Och får en känsla att föraren inte ser mig jag tittar på bilen som stannar till lite grand jag tycker mig få ögonkontakt med föraren. Jag kör nära mitt linjen. Föraren ser åt höger sedan vänster jag har nu kanske ca 25-30 meterkvar till bilen när den plötsligt kör rakt ut , jag har många gånger önskat att det just precis i detta ögonblick hade gått att stanna tiden och vrida tillbaka klockan 15 sekunderså hade detta elände aldrig behövt hända . bilen som kör rakt ut ska svänga åt vänster åt Rävlanda jag förstår vad som kommer  hända jag trampar med full kraft ner bromspedalen. Samtidigt som min högra hand pressar in hand bromshandtaget hjulet låser det tjuter om däcken sig jag ropar Jävlar jag tittar på föraren som fortfarande inte upptäcktmejbåda hjulen är nu låstadet tjuter om däckenjag försöker vrida styret åt höger för att evt undvika en sammanstötning, motorcykeln lägger sig nu ner påsin vänstra sida plåten för vindavissaren under stötbågen skär ner i asfaltenmitt framhjul träffar nu bilens vänstra sida på stolpen till förar dörren. So pressasin i bilen jag kanar fram på sadeln tills jag åker upp på tanken mitt vänstra knägår rakt igenom  ventilations gallret som finns på insidan avkåpan. Gallret och delar av kåpan går i småbitar. Jag försöker hela tiden hålla mig kvar på motorcykeln.men det går inte min högra hand släpper jag håller krampaktigt taget med den vänstra handen. Nu har den vänstra vidavisaren träffat ig i vänster ljumse. Kroppen slungasslungas nu med benen rakt upp i luftenjag håller fortfarande kvar vänster handen på styretjag slungas nu förbi vindrutans vänster sida mot  bilens dörr det första som träffar bilen är mitt huvud med vänster sida på hjälmen med en oerhörd kraft med hela min kroppstyngd. Så det blir en ganska otäck vridning i nacken. Huvudet pressas ner ända till min axel. Sedan går vänster axel in i dörren på bilen där får jag en liten minneslucka troligtvis  åker jag med huvudet före ner i asfalten.så fort jag kan försöker jag ta tg i bilen för att dra mig upp men min vänstra arm vill inte riktigt fungera utan med hjälp av den högra armen drar jag mig upp tittar in i bilen , jag har mycket svårt att sepga att något häntmed mina ögon jag har dubbelsyn jag ser både upp och ner samtidigtoch jag har en oerhörd smärta i nacken och halsen. . jag kan se någon sitta i bilen. och titta på mig , mina ben börjar skaka jag blir helt knäsvag hela kroppen skakar munnen och halsen känns helt utorkad jag faller mot marken och är oerhört rädd. många bilar har stannat det kommer folk springande för atthjälpa till. att få bort mig från vägen . fortsättning följer i kapittel 3. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: