royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

ved leverans och service arbeten,

Kategori: Allmänt

FREDAG 5-10-12 nu har jag fått ordning på min mejl som tur är var det ingen större sak bara lite huvudbry  när inte mejlen , fungerar är det  så stressande. Jag har även gjort vinter service på gräsklipparen och ställt in den för vinter förvaring det är färdig klippt i år, sedan kom min ved leverans med 4 kubik ved och tippade på vår p plats morgon får jag hjälp att köra in veden i vedboden av min assistent sen ska jag sitta vid vedklyven i några dagar och klyva ved det fungerar utmärkt med min fungerande höger arm. Jag klyver och assistenten staplar jag har suttit i många timmar föregående år och kört vedklyven, , jag är stolt att kunna klara detta med en arm förstår ni nu hur envis jag är. Nu kommer jag strax att glida över i sängen och läsa min bok jag känner mig värd detta efter dagens arbete. Eller. Jag ska försöka att berätta hur vardagen är i rullstol någon annan dag för jag upplever trots allt ganska mycket som hjulbent      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: