royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Att leva med ett spastiskt ben

Kategori: Allmänt

 Det är så att det vänstra benet kan börja helt ofrivilligt att skaka och då kan man verkligen tala om en riktig skakning. Likaså måste jag alltid ha foten fastspänd i pedalen på rullstolens vänstra fotsteg och skulle jag behöva flytta mitt ben och lossna remmen kan det vara mycket svårt att få foten på plats igen. För hur jag än anstränger mig för att få foten i lägen för min rem strävar alltid foten framåt även om jag vill ha den bakåt i rätt läge för spännremmen detta styr inte jag själv utan det är en ofrivillig rörelse och är mycket irriterande. Likaså kan mitt ben vid en överförflyttning bli stelt helt rakt ut och det finns inte en chans att böja det jag mina assistenter kan ibland kämpa febrilt för att böja benet på plats med all kraft dom förmår som tur är känner jag inte om det gör ont. Allt detta är som värst om jag fryser allt detta är så svårt att förklara för någon som inte varit med och upplevt situationen ibland blir det bara för mycket av allt detta och inget kan jag göra åt det när jag kör Go Karten är mitt vänsterben fastspänt i ramen för att inte bli spastiskt och även foten är fast spänd med en rem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: