royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Plötsligt händer det

Kategori: Allmänt

I går efter 10 års uppehåll kunde jag åter starta upp min svets och svetsa igen. Som betytt så mycket i min yrkesmässiga karriär och mitt företag, det kändes bra att återigen få känna på detta som jag har sett framemot att kunna prova på det igen efter att startat upp svetsen och dragit första strängen var jag lycklig, det fungerade det första jag svetsade ihop var en ny gaspedal till Go Karten vad underbart det fungerade, äntligen sedan kom brevbäraren med post ett brev från USA det var från en man vid namn Burt Rutan han är en av konstruktörerna på ett företag i Califonien vid namn Scaled Compositers fligtht line dom bygger just nu den rymdfarkosten och en av sponsorerna heter sir Richard Branson och han ska så småningom när den är klar ta en tripp ut i rymden med den, det säljs redan biljetter till denna farkost så privatpersoner så småningom ska kunna göra en resa ut i rymden det finns en svensk vid namn Bengt Söderqvist som köpt som beställt en billjett för 200.000 dollar han har tydligen och blir den andra svensken i rymden. Vad roligt att jag fick detta brevet, till lilla Härryda som bara är en liten prick på världskartan får brev från detta jätte stora projekt i Carlifonien, nu är det insatt i ett album bland samlingen och den nysvetsade och målade gaspedalen står här framför mig så jag kan begrunda detta mästerverk som tagit 10 år att komma igång med ja en seger äntligen, vänta bara det kommer mera. Förstår ni två så stora saker på en enda dag. Plötsligt händer det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: