royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

En dag på Allum

Kategori: Allmänt

När jag var i dag och skulle veckohandla på Allum i Partille som jag brukar göra efter att jag handlat klart var det daggs att sitta och vänta på färdtjänsten när jag kände att jag behövde uppsöka toaletten jag rullade fram till toan och in på toan ställde mig bredvid holken handikapps armstöd som ska vara på var sida om holken var uppfällda i upp läge mot väggen varpå jag tänkte fälla ner åtminstone det ena det skulle bli det högra eftersom jag endast är rörlig i min högra arm sträckte jag mig efter stödet som inte gick att fälla det var låst med en liten säkerhetssprint som höll uppe stödet fällt mot väggen stödet som är gjort i järnrör och på detta sitter en vc rullhållare detta tillsammans väger en hel del. För att kunna fälla ner stödet från väggen måste den lilla säkerhetssprinten dras ut en liten bit. Jag stod nu under grinden som skulle fällas ner jag sträckte mig fram med min höger hand greppade om den lilla sprinten drog den sakta ut den lilla biten för att lösgöra grinden med påföljd att grinden kom med full kraft rakt ner i mitt huvud och röret träffade mig mitt i huvudet och det var en kraftig smäll det gjorde rejält ont. Det handlar ju om några kilon och helt oförbered. När jag till slut rullade bak och fått justerat in stativet var det dags att ta loss foten från fotstödet dra mig upp ståendes på mitt högerben och få ner byxorna för att sedan sakta svänga mig åt sidan för att kunna sätta mig på plats på holken jag kände nu att det hade blivit en rejäl bula i huvudet efter uträttat ärende på holken var det åter dags att försöka resa sig upp och luta mig mot grinden och med stora svårigheter försöka dra upp byxorna för att sedan försöka justera in stolen på rätt plats för att åter svänga tillbaka i stolen efter en stund gjorde jag svängen och landade rakt i stolen allt detta görs med mycket stora påfrestningar och på helspänn. Väl klar var det dags att rulla ut igen och vänta på taxin med en stor bula i mitt huvud. Jag kan ibland få vara med om de mest otroliga saker. Men nämnas vill jag säga att ICA Maxi på Allum är den absolut enligt mig en av de bästa affärer jag vet att handla i med den mest trevliga och hjälpsamma personal och bästa utbud av varor. Jag vill sända ett stort tack till personalen där det är trots allt fastighetsägarens ansvar för toaletterna som jag tror är Sten och Ström.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: