royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

En vanlig helg.

Kategori: Allmänt

 

  Lördagen startar jag med att åka färdtjänst till Go karten. Komma dit och träffa mina kompisar är trevligt det är alltid ett trevligt bemötande så fort jag anländer görs justering på Karten som jag ska köra för den special pedalerna jag har måste monteras var gång och sedan är det på med nackkragen och ett midjebälte för att få hjälp att glida ner i racing stolen spänna fast foten och benet med spännband. Sedan startas motorn, plattan i botten och i väg jag säger oftast att Tiden har ingen betydelse bara jag kommer runt men jag tittar på tavlan för varv tiden var gång jag passerar den för det finns ändå någon slaggs tävlings människa långt där inne även om jag inte vill erkänna det. Väl i mål begrundar jag tid tavlan och tänker något bättre hade jag kunnat men samtidigt är jag nöjd för innerst inne vet jag att om jag sladdar emot något med bak ändan så får min nacke ta den största smällen och då år både resten av dagen och natten förstörd på grund av värk. Så jag är trots allt mycket nöjd. Det hela avslutas alltid med eftersnack och en kaffe sedan bär det åter hem med en färdtjänst buss och vi gör inordning något att äta. Sedan kommer min fru hem efter arbetet och man kan ju alltid hoppas att det blir något bra på tv. Och söndag morgon startar jag oftast med en dusch det är inte det lättaste för att ta sig från rullstolen in i duschen krävs mycket tålamod av både mig och min fru detta är ett tungt projekt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: