royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Barndomen

Kategori: Allmänt

Tänk ändå var bardomen kan sätta spår i en människa i hela livet. För min del startade det när jag skulle börja skolan jag var ju vänsterhänt och på den tiden på 60 talet var detta fel då fans det fel och rätt i mycket saker. Om jag inte lärde mig skriva med rätt hand alltså höger så behövde jag inte komma men jag gick dit ändå fröken förnedrade mig när det var dags att äta satte sig fröken bredvid mig och tvinga mig att äta med högerhanden tog jag fel hand knackade hon mig med en sked på min hand och sa ät med rätt hand åt jag inte upp allting lika fort som de andra barnen fick jag sitta kvar ensam i matsalen tills jag var klar allt detta var så förnedrande min lärare sa till mina föräldrar han kan aldrig bli någonting den pojken, och någon hjälp av föräldrarna fick jag inte, min tanke var alltid vänta bara så ska ni få se trots min vänstra hand Och med en vilja av järn lyckades jag först blev jag en framgångsrik tävling cyklist men tyvärr hade jag en pappa som ställde alldeles för höga krav på mitt cyklande jag skulle träna var dag något jag ledsnade på han körde efter mig på vägen med sin bil för att följa upp träningen och min mamma skulle skryta för alla hur duktig jag var. Detta var inte för min skull utan för sin egen, till slut ledsnade jag på alltihop det var ju igentligen motorsporten som var min grej, men det var inte mina föräldrars jag skaffade mig med hjälp av min envishet fett flertal bra utbildningar. Trots en felaktigt utövande arm jag byggde till slut en egen Go kart som jag körde några år med sedan köpte jag en isärplockad, motorcross cykel i en låda som jag lyckades plocka ihop till en riktig tävlingsmotorcykel det var aldrig tal om att hjälpa mig med detta av mina föräldrar de såg bara hur jag kämpade med att få ordning på mitt intresse. Men jag lyckades jag nåde aldrig några framgångar i dessa sporter jag tror det berodde på att ingen ville hjälpa mig sedan efter många års utbildningar och ett troget arbetande gifte jag mig vi blev föräldrar. Jag ägnade mitt arbete mer och mer tid för att till slut uppnå ett annat mål det var karriär i mitt arbete med en bra position, jag lyckades sedan köpte vi vårt första hus endast 22 år gamla där vi och vår son bodde i några år när det blev dags att sälja huset för att köpa ett annat hus mycket ”flottare” lyxigare” sådant men tyvärr med stora byggbrister, men vi löste även detta men det var 10 års kämpande ett ständigt renoverande och stora ekonomiska utgifter och i samma veva köpte vi en klädaffär till min fru så det blev mycket på en gång hon hade 4 mil till arbetet var dag så det gällde att hon skulle ha en fungerande bil det var en gammal volvo 145 jag renoverade på kvällar och helger denna bil och arbetade över så ofta det bara gick för att få ihop ekonomin till alla dessa utgifter. Många nätter stod jag ute på grusplan med en uttagen motor som skulle renoveras avtagen bakaxel och växellåda för renovering och alla typer av svetsarbeten . jag lyckade lappa ihop den i 27.000 mil och sedan i i ett garage för lack och översyn när detta var klart fick jag även sålt bilen för 6000 kronor. jag hade som tur var en tjänste bil själv under dessa år något jag kämpat för i min karriär där jag hela tiden var tvungen att vidar utbilda mig som tur var älskade jag mitt arbete men efter 10 år renovering på detta problem hus vi hade var det dags att sälja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: