royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

lite krångel med Go Karting.

Kategori: Allmänt

I går när jag var och körde ett race med Go Karten var jag inställd på att prestera en bra varv tid jag gled ner i sättet fick hjälp att spänna fast mitt vänsterben i ramen mitt specialbyggda pedalställ för högerfoten var monterat jag vred på startnyckeln motor gick i gång plattan i botten och i väg första varvet gick mycket bra när jag på andra varvet ska gå in i en av kurvorna upptäcker jag att pedalerna till högerfoten in är justerade utan högerfoten vid inbromsningen, även trycker på gaspedalen så det blev en liten orolig att inte ta kurvorna rätt och inte hamna i någon av väggarna det är svårt att köra och samtidigt koncentrera sig så att foten hamnar på rätt pedal, men jag lyckades genomföra alla varven men väl i depån talade jag med Andreas om problemet och han ställde som alltid upp och ska justera om pedalerna till nästa gång, väl hemma igen blev det att så fort som möjligt komma ut på altanen i solen och äta en hemmajord Lassange. Det gäller att nu ta vara på de soliga dagarna tids nog blir det kallt och vinter. Detta orkar jag inte ens tänka på jag har mycket svårt med hösten och framför allt vintern, i mitt förra liv innan jag blev ”Hjulbent” kunde det ibland vara trevligt med snö, men nu är det endast problem, nu ska jag strax ut på altanen igen det blir lite sol Kaffe och lite läsning, i eftermiddag får vi storfrämmande vårat, barnbarn Oliver kommer hit och ska vara här nu Lördag och Söndag Så nu blir det barn passning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: