royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Haveri Med Go Karten

Kategori: Allmänt

Måndag körde jag Go Kart efter några varv lät motorn så konstigt 50 meter från depån sluta den driva på bakhjulen. Jag rullade fram till depån då kom det ut 2 mekaniker och plockade bort samtliga bakkåpor och skydd. Sedan hämtade dom en annan bil som dom rullade fram till mig det var drivanordningen mellan motor, och drivaxeln som gått sönder dom demonterade fort, mitt specialbyggda pedalställ flyttade över det till den andra Karten. Jag måste ha det pedalstället eftersom jag enbart kan reglera broms och gas med mitt högerben men när allt var monterat och klart var det dags att ge sig ut på banan igen. Men motorn på den bilen gick lite ojämnt så en av mekanikerna fick komma springande och justera gasen och insprutningen sen bar det av i fullt race igen det blev ytterligare några härliga varv tills målgång därefter som vanligt kaffe och lite småprat. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: