royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Facebook

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit med i Facebook i några år och jag har i mitt skrivande varit ibland mycket rak i uthalanden och fått en del kritik för detta så nu beslutade jag mig att lämna Facebook som jag ibland kallar Skrytbook. Det är inte alltid så bra att vara för rak i sina uttalanden. Nu får jag ägna skrivandet till denna sida istället och det är, tror jag för mig bättre. Här hoppas jag inte det blir några negativa påhopp. För det är ju dock allt min egen sida och jag har funderingar att återuppta skrivandet på min bok jag började med för några år sedan. Den har nu sedan några år varit nerlagd. Jag ska se när jag känner att den är aktuellt att fortsätta och jag tror att det bästa hade varit att få tala med någon som är en erfaren skrivare och få hjälp.

Kommentarer

  • Roy Mattsson nr 2 säger:

    Jaha det var därför jag inte sett dig på F- b. Själv är jag inte heller noga med f- b men som du kanske kom ihåg så slutade jag där och kom tillbaka. Allt på grund av en kusin som lockade in mig dit och som jag inte träffat på ca30 år. När jag gick ur fb så hade hon den dåliga smaken att kasta in handduken och detta gjorde mig väldigt ledsen så därför är jag tillbaka där och har i dag hennes dotter som god vän. Ha det gött vännen så skrivs vi. / tvåan

    Svar: hej tvåan jag undrade just vad du tagit vägen det var trevligt när vi förut skrevsmvh ett snöigt Härryda från ettan vi skrivs.
    Roy Mattsson

    2013-12-08 | 16:46:36

Kommentera inlägget här: