royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Många järn i elden...

Kategori: Allmänt

I går var jag och provade ut en ny halskrage som ska hålla min nacke bättre på plats jag har så mycket dolda skador i nacken sedan olyckan 96 det värker ständigt så nu kanske jag även kan ha den när jag kör Go Kart och min Permobil =el stolen. I dag blev jag jätte glad det kom ett brev med foto och autograf från Claes af Geijerstam ”Clabbe” nu är det insatt i en guldram på väggen i mitt arbetsrum, Och ett brev från USA/Paris från Moel Hennessy Louis Vuitton.

 Nu har jag suttit och skrivit i några timmar och beställt buss till Fredag då tänkte jag köra Go Kart igen. Jag har även just tänt en brasa i spisen jag tycker det är lite små ruggigt även nu i dag torsdag 7-11 känns det lite små kallt, så det blir en pinne i brasan.

 När det börjar bli kallt är mitt spastiska ben helt hopplöst när jag vill sätta foten på fotplattan på rullstolen är det i princip helt omöjligt när jag pressar för full kraft bakåt pressar sig benet framåt. Ibland får jag köra mot en vägg så åker benet lite bakåt men det fattas ändå oftast några centimeter för att så dit spännremmen runt foten. Sitter inte den där står benet rakt ut och spännremmen släpar i golvet oftast med låset ner mot golvet så det låter om mig hela tiden. Jag rullar runt här inne oftast behöver jag hjälp att få benet pressat bakåt när väl remmen är på plats runt foten dras den åt så efter en timma gör det jätte ont i ovan sidan på foten det är tur att mitt tålamod är som det är annars hade jag vid detta läget varit tokig.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: