royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Prostatan

Kategori: Allmänt

År 2001 konstaterades det att jag hade prostatacancer i ett biopsinprov. Detta behövde inte behandlas för det var en godartad sådan så jag äter några piller var dag och sedan är jag hos läkaren var tredje månad och lämnar ett Psa prov för att hålla koll på min värden för går Psa värdet högre måste prostatan undersökas.

Nu senaste gången var det förhöjt värde så jag har i dag varit på Sahlgrenska sjukhuset och tagit 3 st biopsinprov, det är när läkaren tar vävnadsprover av prostatan. Detta är något som är ärftligt, min Farfar hade samma och även min Pappa.

Man stoppar in en filmkamera på baksidan och kollar upp hur det ser ut och sedan känner på prostatan, sedan knipsar man ut 3 bitar vävnadsprover som sedan ska sändas till ett labb för undersökning, det tar ungefär 4 veckor. Till svar just nu har jag en del värk för jag är en sådan där hårding som inte vill ha bedövning, skyll dig själv då tuffing sitt där och gråt du har dig själv att skylla. Snacka om att läkaren har ett rent skitjobb. Jag ska ta 2 panodil, hoppa i bingen och vila. Jag ska först sända ett mejl till Sture Bergwall om gårdagens tv program Veckans brott, så kan jag få lite menlighets information, vi mejlar varandra ganska ofta.

 

Detta med prostatan är något som är mycket ärftligt. Min Farfar hade samma och även min Pappa. Jag hoppas slippa operation för detta har så svåra biverkningar och är smärtsamt. Jag känner några stycken som efter ett tag slängde in hatten. Det spred sig i hela kroppen med metastaser. Tänk på att gå till läkaren i tid för undersökning, i 40 års ålder är det oftast viktigast att göra en koll. För det är då det oftast börjar krångla hos oss män.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: