royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Iordningställande i garage och inne på kontoret.

Kategori: Allmänt

Förra veckan gick min värmefläkt sönder i garaget. Just nu håller jag på att rekonditionera Andreas banracing bil och då måste det vara varmt så att det går att polera för är det för kallt funkar inte vaxet helt bra men jag han ändå bli klar med Andreas bil. Han kom hit med sin biltransport kärra, backa ur bilen ur garaget tittade på bilen och var helnöjd. Allt var inutiputsat den var enligt Andreas bättre nu än när den var ny. Även motorrummet var skinande blankt och inuti kupén. När han backade ur garaget kom Per med sin likadana fast gula Mazda Miata som även den ska genomgå en rekonditionering. Jag kolla över min byggfläkt jag haft som värmekälla i garaget varför den inte fungerade, men konstaterade snart att det var kortslutning i den så det blev att min assistent fick plocka ner den från sin hållare och sedan har jag ett förråd här hemma sedan mitt företag i detta förråd byssjan har jag mycket saker där stod även en byggfläkt. Min assistent lyfte fram fläkten, bar upp den till garaget och den gamla ställde vi ner i byssjan. Efter att den gula bilen är klar kommer Per att komma hit med sin Porsche carerra som ska rekonditioneras. Sedan har vi tagit in mer ved för i natt har det varit minusgrader så nu behövs det eldas. I eftermiddag kommer det ett par arbetskamrater som jag hade 1977 så det är ett tag sedan. Vi ska ta en fika och sitta och prata gamla minnen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: