royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

läkarundersökning och remmisser

Kategori: Allmänt

 Nu har jag och min assistent Maria varit på vårdcentralen jag hade en besökstid hos min läkare namn Edvin. Som ville kontrollera min prostata eftersom mitt Psa värde hade ökat efter att jag fick prostata cancer 2001 lämnar jag ett blodprov var tredje månad för att veta om det håller sig stilla eller att det blir typ mettastater. Efter att känt på prostatan ansåg han att det verkade ganska normalt men ville ändå skriva till Sahlgrenska urologen för en större undersökning för en grundligare undersökning hos en urolog sedan skrev Edvin en remis till en avdelning som tillverkar bland annat proteser och andra hjälpmedel för jag behöver en formgjuten nackkrage ” stöd” för att stabilisera nacken eftersom jag har en så svår värk efter mina skador efter mc olyckan så när jag kör min el-stol och kör Go kart behöver min nacke stabiliserad för annars trycker det på mina diskar och kotor som är skadade samt min wipplache skada. Dessa skador plågar mig ständigt. Så kan detta hjälpa mig kan jag fortsätta att utöva min ljusglimtar i livet så som Go karten och vara i garaget och utöva mina hobbys.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: