royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Vår nya familjemedläm Smillan

Kategori: Allmänt

29-4-14

det känns så bra nu när vår nya katt Smillan börjar komma till rätta här hemma, hon börjar bli mer och mer lik min trogne vän Nissan som följde mig i 14 år. När jag nu sitter och skriver hoppar Smillan upp på skrivbordet och vandrar runt och trampar gärna med någon av tassarna på tangentbordet men det gör inget för det känns så trevligt när hon är närvarande hela tiden. På natten och kvällen ligger hon intill mig och spinner hela tiden. Vi har så sakta på dagarna haft henne i koppel och låtit henne komma ut och markera sitt revir. Hon älskar att äta gräs och spana in våra ekorrar och fåglar. Detta måste kännas som en ny värld för henne som fått vara i en lägenhet inomhus i 7 år ihop med en stor hund och en annan katt och nu är det plötsligt hennes eget revir jätte stort med både skog och gräs. I dag tänkte jag att hon kunde få vara med mig ute en stund i trädgården med kopplet fast i min rullstol. Om någon vecka ska hon få känna hur det är att gå utan koppel. Det är nog bäst att låta det ta sin tid så hon får känna av sin frihet sakta men säkert. Nu ser jag att solen är på väg upp det blir nog även i dag en strålande dag det ska komma en man från pensionärspoolen och arbeta lite i vår trädgård eftersom både jag och Susanne för närvarande sitter i rullstol blir det inte utfört något trädgårdsarbete. Det är klart att lite kan jag ju göra med min högerarm. Som att så och rensa ogräs samt sätta potatis och vattna så helt borta är jag inte och god hjälp av min assistent har jag oftast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: