royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

I väntan på operation

Kategori: Allmänt

Idag har min biståndsbedömare varit här. Jag har ansökt
om mera assistent hjälp nu när Susanne snart kommer hem med sitt opererade knä
och inte kan röra sig på länge då behöver jag mera hjälp för på söndagar har
jag ingen hjälp men hon kunde lova att hjälp inte var någon omöjlighet. Jag
sökte även att komma i väg till sommaren till ett konvalescenthem, i 2 veckor
antigen Värmland eller i Skåne jag får vänta och höra. Jag har prata med
Susanne hon ligger på sjukhuset och väntar på operation det var 48 stycken före
hon hade ingen värk nu som tur var för morfintabletterna hade hjälpt.    

Kommentarer

  • kathryn säger:

    Hej Roy,
    Tänk att jag hade dig i tankarna igår och undrade hur du ska klara dig utan Susanne. Hoppas verkligen att du få mer assistans och att Susanne kommer hem snart så att ni kan få vara tillsammans.
    Kram//Kathryn

    Svar: hej Kathryn jo jag kommer nog att få mer hjälp Jag har haft möte med min komun i dag angående mer tid Susanne blir nog opererad i morgon får vi hoppas, jag klarar mig bra så Susanne behöver åtminstonde inte tänka på det en sak mindre som tur är har hon många vänner som hjälper oss. jag önskar dig allt gott, mvh Roy M.
    Roy Mattsson

    2014-02-19 | 13:52:47

Kommentera inlägget här: