royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

När olyckan är framme.

Kategori: Allmänt

I går hände en katastrof här hemma min fru Susanne skulle måla om i vårt, matrum stod på en mindre pall vi har för att nå till taket. När plötslig pallen gav vika hon föll handlöst i golvet med axel och huvudet med full kraft i golvet och blev liggande och kunde inte röra sig hon försökte resa sig men det var en omöjlighet. Fick hjälp av min assistent men det gjorde så ont i knäet så hon grät, jätte mycket och fick hjälp in i sängkammaren och la sig ovan på sängen det gjorde så ont så vi bestämde att jag ringde vår kompis Leif som bor strax intill om hjälp med färd till sjukhuset. Strax var Leif där vi satte Susanne i en av mina rullstolar och sedan in i Leifs bil efter många timmars väntan på sjukan ringde Susanne och berättade gråtande att hennes knä var till vis del brutet och det måste opereras hon ringde mig dagen efter och berättade att natten varit grym. Det kanske kan bli en operation i dag med en konvallesent på mellan 6-8 veckor hur mycket ska vi behöva drabbas nu är vi två handikappade här hemma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: