royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Vilken jäkla smäll

Kategori: Allmänt

I dag ska jag åka och hälsa på min gamla mamma på Fässbergshemmet, hon ville fira min födelsedag som är på söndag och då tyckte jag det var lämpligt för mig att åka dit med tårta till kaffet och prata en stund.

I går såg jag ett intressant program på tv, det var debatt där fick jag en bättre lärdom om alla dessa tiggare som är här i Sverige. Det var en bra lärdom som de flesta liksom jag inte visste om detta folks uppväxt och leverne, men att ta ställning är inte något som är lätt. Vi lever i en märklig värld vad det gäller det mesta och någon bättring tycks inte vara på väg, jag tror det kommer att sluta i en stor smäll så de enda som klarar sig är dessa som ska ut i rymden och börja bygga upp hus där. Skulle vara intressant att veta när avfärden är beräknad det verkar som det är någon Svensk med undrar bara hur dom ska få upp allt byggmaterial, tro inte att jag har funderingar att åka med för att starta en ny planet med handikappade bli nog inte aktuellt.

Vilken jäkla smäll, det blir som dynamit Harry brukar säga det enda som vi inte behöver vara rädda för, det går så fort så det är över på någon bråkdels sekund. Allt detta är det en amerikansks forskare som har kommit fram till men datumet är inte något han vågar bestämma, jag tänker då är allt jobb jag lagt ner på att klyva ved till ingen nytta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: