royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Jan Malmsjö- 2014 det mennisgslösa, våldet

Kategori: Allmänt

 Vi satt här och såg när den fantastiske Jan Malmsjö läste in det nya året 2014. Jag tycker det var en prestation Jan stod där efter att slagit sig så illa vid ett fall att han om det stämmer vad som stod i tidning har Jan en bruten ihop skruvad nacke det märktes ingenting. Jag vet hur det är eftersom jag själv har skador sedan motorcykel olyckan i nacken och vet hur besvärligt detta kan vara det är alltid lika fantastiskt att möta det nya året när Jan tar emot det på sitt fantastiska sätt. I år berörde Jan det meningslösa våldet detta som vi var dag i tidningen läser om. Tyvärr var det en ung kille i Borås som på morgonen vid 5 tiden blev så svårt misshandlad att an nu kämpar för sitt liv vem har rätt att skada en annan människa på detta viset? Och kanske förstöra honom och hans familj för all framtid finns det straff nog för en sådan våldshandling? Oftast läser jag att det blir på sin höjd några timmars samhällstjänst. Vad ska vi göra för att förhindra sådant här? Kom gärna med förslag. Vi tillsammans kanske kan åtminstone förhindra något lite grann.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: