royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Nyårsafton

Kategori: Allmänt

Vi var hundvakt det var Svea som skulle vara hos oss natten 2013 till 14 Nyårsafton 2013-14.  (välkommen 2014 med Jan Malmsjö). Vi firade detta i goda vänners lag. Med våra vänner Marie och Donald det blev en mycket trevlig kväll med god mat och mycket prat det var trevligt vi såg även på tv och hörde Jan Malmsjö nyårstal, han var som vanligt galant.

 Janne är otrolig som med sådan kraft och karisma tar emot det nya året ett stort tack Janne vi drog oss tillbaka framåt natten mycket nöjda med kvällen, mätta och belåtna Svea intog sin plats på sin filt efter att vilat en stund i min säng hon var så trött så huvudet hängde och ögonen stod i kors. Natten förflöt utan några som helst incidenter. Det är tryggt att ha Svea här som ett tjuvlarm hon vaktar oss hela tiden. Hon vaknade samtidigt som mig c a 6.00 helt utvilad och hungrig  strax gick hon med Susanne ut på sin morgonpromenad för att efter uträttat behov hemma igen kunde  vi och Svea inta en perfekt frukost    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: