royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

lotta på Liseberg

Kategori: Allmänt

Go Morron alla i går hade jag en trevlig kväll på Liseberg jag och  min assistent Cissi  vi var på Lotta på Liseberg det startade med lite tråkigt med ösregn men efter att Mikael Wiehe sjungit låten flickan och kråkan så sprack himmelen upp och regnet upphörde det var en stjärnspäckad kväll med mycket  god stämning efter framträdande  sedan var det dags för att spela på några choklad hjul första blev Kexchokladhjulet la upp en tjuga väntade hjulet snurrade några varv stannade och exakt på rätt nummer det blev stjärn vinst   jag fick en sådan där stor låda med Kexchoklader inuti nu satt jag där med en storvinst i mitt knä ibland kan det vara svårt att komma fram till spelplattorna med rullstolen jag sa till Cissi jag  kanske  ska göra  ett försök till på ett annat hjul det blev M&M hjulet  okej jag satsade hjulet snurrade ingen vinst ska du göra ett försök till säger Cissi  okej jag sattsar hjulen gör åter ett snurr först tycker jag att det inte blev något men så skrek Cissi till högt och ljudligt  men roy det blev ju stjärnvinst igen jo nu blev det en stor låda till tänk jag vann 2 stor vinster på bara några minuter det kändes roligt att kunna sitta med 2 stora lådor i famnen först att Mikael fick regnet att upphöra  och så 2 storvinster detta på en och samma kväll samt ett fantastiskt artistuppträdande kan en kväll bli bättre jag ska försöka lägga ut några bilder senare i dag      

Kommentarer

  • Roy säger:

    Där hade du tur. Det var nog den bästa Lotta på Liseberg som varit. Ett j-a drag. Grattis till den dagen./tvåan

    2014-07-12 | 20:46:29

Kommentera inlägget här: