royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

rehabelitering i ljungkile

Kategori: Allmänt

Jag är jätte nöjd med reportaget GT gjorde om mig i går tänk ändå en hel sida och bra skrivit det var två mycket trevliga människor som intervjuade och tog foton.  först tänkte jag vadå är det jag som är olycksfågeln från Härryda det var så konstigt att läsa om mig själv och se foton i GT det kändes nästan overkligt och att få en sådan respons som jag fick om boken det är många som beställt jag vet när jag satt och skrev i alla dessa år var det ofta jag tänkte vad håller du på med sitta här dag efter dag och skriva det var ibland jag tänkte detta kan nog aldrig bli något men tänk ändå vad fel jag hade så det här gjorde gott för självförtroendet nu har jag packat ner allt som ska med till Treklöverhemmet detta är ett rehabiliteringshem i Ljungskile där jag ska vara i tre veckor så det bär i väg i dag med både el rulle och vanlig rulle samt stor packning det verkar som vädret ska bli fint Treklöverhemmet ligger jätte fint högst upp på ett berg vid havet i Ljungkile med utsikt över havet där finns ett stort antal rum ungefär som ett Hotel vi som bor där har någon form av skada det är människor från hela Sverige som kommer på rehabiliterings  träning och socialt umgänge där finns även en stor flotte där det går att köra ombord ett antal rullstolar för att kunna komma ut på havet men det  förutsätter att vädret är bra jag känner mig som hemma där eftersom det blivit många besök genom åren ibland gör vi utflykter i deras buss och en hel del tävlings aktiviteter såsom bågskytte rullstolskörning Pingis och sittgympa jo aktiviteter saknas inte  morgonen brukar starta med en fin frukost där inget saknas sedan middagen brukar vara en läckerhet nu önskar jag er alla ett underbart väder vad glad jag är att se att så många läser min blogg. Mvh från olycksfågeln i Härryda  

Kommentarer

  • roy mattsson säger:

    jag vill så gärna skriva fler inlägg på min bloggmen just nu är jag på rehabeliterings hem i ljungkile och vet inte hur jag kommer in på sidan för att skriva hjälpmig gärna mvh från Roy

    2014-07-25 | 08:30:01
    Bloggadress: http://royikaros.blogg.se

Kommentera inlägget här: