royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

första natten med andningshjälp

Kategori: Allmänt

Min första natt med andningshjälp. I går kväll när det var dags att lägga sig var det inte som vanligt efter att kommit i sängen skulle först min bettskena på plats sedan var det andningsmasken på och då blev det utan glasögon och då blev det inget tv tittande sedan skulle andnings maskin startas upp och först var det lite obehagligt och svårt att somna men efter några timmar sussade jag klockan 0.3.15 vaknade nu fick det vara nog stängde av andningsmaskinen nu hade den och värken gjort att nu var det strax dags att komma upp. 4.30 hoppar över till rullstolen rullar ut i köket laddar upp kaffebryggaren.4. 45 dagens första kaffe jag startar upp allt som vanlig men är mycket trött läser och skriver i några timmar. I dag ska det komma en helt ny assistent klockan 09.00 jag ser inte fram åt kvällen när hela min utrustning ska på igen.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: