royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

trädkramare på äldre dar.

Kategori: Allmänt

runt och den skogen äger en samfälldighet. Och nu har där startat en stor avverkning av Skoog dom fullständig hänsynslöst,  skövlar skogen efter några dagar ser det ut som en krigszon skogsmaskinerna.  fullständigt äter sig fram i denna fina skog mina underbara små djur ekorrarna fåglarna flyr för deras boplatser raseras plötsligt upptäcker jag att ett av våra höga träd börjar skaka i toppen. De va då själva F bödeln har stuckit in svärdet in svärdet för att avverka ett nytt 60 årig grönbarrig skönhet. på min mark det är bäst att rädda det som räddas kan jag  måste ut och försöka prata med han som kör maskinen men regnet bara öser ner och min assistent har slutat för dagen jag drar fram en jacka ur garderoben, att själv ta på sig en jacka med en arm och rullstol ska ni veta är inte det lättaste men eftersom jag är en mycket envis människa så efter lite gymnastiska övningar 15 minuter  var den på snett och vint men va då den va på jag rullar ut i regnet till. skogsmaskinen att ta sig in i kuperad skogs terän är inte att rekommendera i rullstol efter 25 minuter närmadejag mig maskinen och viftade påallaa sätt för at t maskinisten skulle upptäcka mig nu var jag så våt så vattner rann ner i kalsongerna genom byxbenet ner i skorna oj han upptäckte mig innan averknings sågen tagit mig till sig och kvistat av mina tentakler och kört av 20 centimeter ja berättade att du är på min mark oj det viste jag inte nä men nu vet du  vilken tur jag rullade ut väl inne igen av  med alla våta kläder  vattnet droppar från rullstolen och jord o lera hänger runt hjulen  jag lägger mig i sängen  invirad ii värmefilten och extra filt. Men ändå nöjd med vad jag gjorde om detta fortsätter tänker jag bli trädkramare sittande intill, rullstolen på en. Pall mitt i skogen kläd i bara kalsingar och en brynja. Fastkedja i en gran. detta För att stoppa kalhygget.så om ni märker att bloggen sakta upphör så vet ni vad jag gör. Jag önskar er alla en helg.   mvh många trädkramar från Roy M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: