royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

ny duchkabin

Kategori: Allmänt

I går blev det mycket gjort först åkte jag med min elstol in i vår skog och plockade ved på min släpvagn som jag körde till vår ved bod för tork vi har haft ett gäng skogsarbetare här som röjt i skogen. Sedan invigde jag  nya duchkabinnen som är handikappsanpassad för mig  det är ett hälften så högt insteg som den gamla kabinen det går att rulla ända in med rullstolen över en liten tröskel i plast väl inne är det lätt att hoppa över till duchstolen fördelen när jag är klar att jag kan få hjälp med kläderna direkt och slipper ta mig till wc holken för att sitta där och få på kläderna det ätt moment mindre  det känns bra samtidigt var det en jätte fin kabin i går läste jag att Joani Rivers var död jag fick tillsänt mig av Joan för något år sedan en jätte fin bild med autograf och en personlig hälsning som nu finns i min samling. i dag lördag blir det nya äventyr jag återkommer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: