royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

nya assistenter samt vår fina rädgård.

Kategori: Allmänt

I lördags hade vi möte med nya Assistenten Maria som jag känner sedan några år tillbaka det blir Maria och en kille vid namn Andreas som ska börja att arbeta hos mig som assistenter vi gjorde upp ett tidschema och en arbetsplan  nu på Måndag börjar Andreas här och sedan ska Andreas och Maria dela tidschemat  dom emellan, jag tror och hoppas detta ska bli bra  just nu är jag åter igång med mitt brevskrivande till hela världen set bli ett tiotal brev i veckan, i dag ser det lite mulet ut utanför,  efter regnet i går blir det åter full fart på växtligheten i trädgården våra egna potatisar är  fantastiska egen skörd bästa skörd,   det blir även i dag att rulla nertill potatislandet för att hämta upp ett antal godbitar. Även våra kryddor är helt fantastiska,  även det nya plommon och päronträdet ser ut att trivas bra, lika så våra olivträd och fikonträd ser ut att må bra.    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: