royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

valborg och första maj.

Kategori: Allmänt

Nu ligger jordsäckarna och dom nya lastpallarna inköpta hos Henry Karlssons byggvaror här i byggda materialet  ligger iträdgården och väntar på att komma på plats samt ett lass med dekorstenar hemdraget med vårat miljövänliga elektriska dragfordon med släp när vi körde ut på väg 156. jag tillbaka lutad  i stolen och min medhjälpare,  sittande på släpet så  kom vägtrafik bussen på högersidan och körde förbi chauffören tutade skrattande  med tummen upp för ett sådant ekipage har aldrig synt till tidigare det var Härrydas enda " kortegetåg " jag kunde sitta lugnt och avslappnad i stolen  när min medhjälpare och Henry lastade på släpet sedan bar det av hem dom ca 7-800 metrarna och min medhjälpare lastade av alltsammans.  Det blir nog fint när dessa kommer på plats och nya växter planterade. Det ser ut att vara kallt ute i dag första Maj i går fick vi en valborgsmässodagspresent. av våra grannar Pia och Inge Pia kom med en stor gul  låda fylld  med ostar ca 10 kg det är alltid uppskattat med bra grannar vi hjälps åt så mycket vi kan, detta kallas grannsamverkan,  nu närmar sig den 13 maj  när jag ska till musikaftonen i Alingsås inbjuden av assistentbolaget Parter,  och göra mitt framträdande och berätta om mig och mitt liv samt min bok undra om det kommer mycket, människor dit den kvällen, jag har fått fria händer att välja musiken och naturligtvis blir det Björn Afzelius och Mikael Wiehes låtar vad annars när jag får välja låtar   jag har nästan skrivit klart vad jag ska berätta om, en sak är säker det blir ost på smörgåsen i dag och lång tid framöver det blir Gotti gott gott . ser jag i syner ? men är det  inte vsolen som är på väg upp utanför mitt västra fönster,  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: