royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

lurad av outbilldad assistent.

Kategori: Allmänt

I dag måndag har fortfarande inte min assistent lyckats Släpa sig hit hon är över en vecka försenad och inte haft det minsta ansvar hur man ska bete sig när man stannar hemma från arbetet detta med att meddela sin arbetsgivare. Viste hon tydligen inte att hon som arbetstagare har även har vissa skyldigheter Så från och med nu är hon avskriven från detta hem i morgon blir det nyanställningsintervjuer. Denna gången måste jag vara noggrannare med var det är för människor och deras bakgrund och om dom arbetsökande har åtminstone. någon form av utbildning detta blev förbisett vid den sista anställningen jag måste tydligen ställa större krav först och främst genomgången grundskola uppföra och kunna sköta arbetstiderna samt kunna stava och kunna räkna. Och gärna kunna hjälpa mig med att laga husmanskost och veta hur ett hem ska skötas i samråd med mig. Det är svårt att anställa folk ett cv säger inte alltid så mycket det är vad jag förstår inga större svårigheter med rätt kontakter att skaffa ett fint cv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: