royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

komma på toan

Kategori: Allmänt

Jag hade tänkt komma på toaletten innan min assistent skulle gå hem eftersom jag har svårigheter att komma från rullstolen över till holken måste detta göra på ett speciellt sätt jag har förklarat ett stort antal gånger för assistenten hur man går tillväga men han har e n förmåga att inte lyssna när Susanne eller Karina brukar hjälpa mig går det som en dans men i dag när min assistent Raj skulle hjälpa mig gjorde han alltihop tvärtom och totalt fel efter att vi försökt 4 gånger och jag skulle sätta mig var halva jag utanför holken efter en chockartad upplevelse satt jag till slut där jag förstår inte varför det allra lättaste ska vara så svårt när han skulle gå hem vill jag alltid hoppa över i sängen och vila mig inte ens detta som han hjälpt mig med var dag sen han började inte fungerade jag ramlade i sängen på sidan och han fick dra mig upp på plats. Igen ibland blir jag så trött när det krånglar hela tiden dessa saker som för det stora flertalet människor är så naturligt och att inte ens detta ska funka det enklaste är nog att sluta att komma på toaletten och sluta att lägga sig på eftermiddagen, eller så måste jag spela in en introduktionsfilm om toabesöket.toch komma över i sänginstruktion om jag ska spela in allt som assistenten inte tagit till sig så kommer det att bli en långfilm

Kommentarer


Kommentera inlägget här: