royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

orättvisor

Kategori: Allmänt

I dag har jag och min assisten Karina varit och julshopat på Nordstan i Göteborg sedan väl hemma skrev jag klart alla mina julkort i år blev det ett 30 tal jag såg en skrämmande sak i nordstan i dag det var en kille kanske ca 20 års ålder han var flykting, och tiggare och svårt handikappad han satt på huk ner på sin vänster fot. och förflyttade sig med hjälp att med armarna dra sig fram skjuta och dra fram det högra benet hela tiden sittandes ner på den vänstra foten, alla människor bara rusar förbi jag tänkte att vad ont han måste ha i alla leder och rygg i kväll och värsta är att man vet att de futtiga pengarna han tiggt ihop under hela dagen är det några andra empatilösa, och hemska människor som kommer och hämtar upp honom i kväll att ta ifrån honom dessa pengar. han kanske inte har varken ätit eller druckit eller ätit på hela dagen eller varit på toaletten han var ju så gravt handikappad så det minsta är ju en rullstol till honom vem vet han kanske inte ens har något riktigt ställe att bo på de är nog så att han inte har någon stans att bo på. det är så beklämmande att se en så handikappad människa behöva i stort sett krypa fram över golvet han om någon behövde hjälp men alla människor är så upptagna och bara rusar förbi och försöker att slipa få ögon kontakt med den stakkars människan eftersom jag själv är förlamad och rullstolsbunden vet jag hur kämpigt det måste vara det värsta av allt det är att ingen människa skulle behöva leva så här för det finns så mycket pengar och tillgångar i världen så alla dessa handikappade och sjuka människor skulle med lätthet kunna få hjälp. Nu sitter jag här inne i värmen och har både en säng och mat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: