royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

mycket att göra

Kategori: Allmänt

I dag Måndag äntligen nu tar det på snön jag och Diana startade med lite träning sedan blev det matlagning och sedan bakade vi en sockerkaka för vi får besök i eftermiddag jag har även tillverkat lite fästjärn till min träningcykel. Det kom även ett brev från Regeringskansliet Stefan Löfven han tackade för mitt brev jag sände för några veckor sedan jag har ofta frågor som behöver ett svar det är så ofta på olika frågor och uppdrag regeringen har men som efter ett stort antal utredningar ändå inte leder någon vart ibland undrar jag hur det står till med alla dessa i regeringen som hela tiden håller på med ett evigt utredande.  Det är nästan som dom har någon typ av beslutsångest. Jag läste just i tidningen om den stakars 20 åriga kvinnan som var på sitt arbete på ett flyktingboende i Mölndal och fick en kniv i ryggen så att hon avled  livet kan vara mycket orättvist hon hade hela livet framför sig det finns ingen ursäkt för en sådan handling. Stackars anhöriga nära och kära.

Kommentarer

  • Roy tvåan Mattsson säger:

    Hej och hallå Ettan. Angående utredningar så undrar man ju lite? I dag tycks ingen slå näven i bordet och bestämma sig för ditt eller datt. Nej dom har snärjt in sig i ett moment tjugotvå. Det finns alltid någon paragraf som gör det mycket svårare för beslut. Hoppas sockerkakan blev god och att du håller humöret uppe, för nu har snön smält bort helt och hållet här i alla fall.👍🏻

    Svar: hej tvåan jo kakan blev jätte god och även vår snö är helt borta som tur är och vi har plus 4 grader kan det vara en försmak på våren hur har du det nu för tiden jag är så nyfiken Med vänlig hälsning ettan,
    Roy Mattsson

    2016-01-28 | 19:03:50
  • Roy tvåan Mattsson säger:

    Jo du Ettan. Som du kanske kommer i håg så började jag om i skogen under sex år. Men skogsbolagen är inte särskilt seriösa, med varken ersättningar eller framför allt sin rutiner. På hösten när det är som jäkligast vill dom att man skall köra för fullt. Med resultat att när det är full bärighet (tjäle) kan man få stå still, för att det är fullt på industrin. Jag är tillbaka med grävning igen och jag trivs med detta. Fast jag längtar till skogen men då på skogens villkor och inte industrins. Må väl vännen.

    2016-01-31 | 10:06:40

Kommentera inlägget här: