royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Mamma Vera

Kategori: Allmänt

Söndag 12-6 i går var jag och hälsade på min mamma Vera som är 92 år och svag det verkar inget vidare att vara så gammal och behöva bo på ett äldre boende som man som hon inte trivs på Vera en pacemaker so håller i gång hennes hjärta hon har blivit så liten det är nu en liten gumma hon har fått fel på sina stämband så det går nästan inte att höra vad hon säger hon är även så svag knna köra in rullstol går inget vidare. Tänk ändå villka förändringar det kan bli i livet nu är både mamma och hennes son i var sin rullstolVera om för ett antal år sedan både cyklade och gick lång promenare. Men om sagt man vet inte vad som väntar runt hörnet i går åkte vi i Dianas Kia till Mölndal på vägen dit visade jag lite fel väg vi sväng de in på en återvändsgata och längst in på den stod det en tjej och sålde jordgbbar för 17 kronor lådan vi stannade och pratade en stund jordgubbarna kom från bjurlöv i Skåneså vi alog till och köpte ett par lådor dom var så där riktogt goda efter hemkomste det det lite vatt ning i växthuset.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: