royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

nya skottkärran.

Kategori: Allmänt

I går monterade vi ihop min nyinköpta skottkärra från Biltema. det var inte många delar men det tog 2.5 timmar och mycket svett att få ihop denna kanske lite väl billigt inköpta kärra priset 199 kronor var ju inte världens bästa passform efter en omkonstruktion på rörböjar och vinklar och justerat om samtliga infästningar var det dags att sätta dit hjulet då stämde inte en enda vinkel vi blev tvungna att ta isär en hel del av de hopmonterade delarna och även nu göra om justering av vinklar och fästen men till slut satt det där på plats min hjälpare tog tag i kärran körde ur garaget ut på P-platsen körde runt ett varv kom in svettig det första jag hörde var den funkade och den var ju jävligt billig och det förstår vi nu efteråt varför” snålheten bedrar visheten” som man säger ibland nu står den parkerad för att någon gång under veckan provlastas och köras det bli säkert bra den ser ju ändå bra ut blank lastbalja grön lackat hjul jag hoppas att min hjälpare och jag trots allt fortfarande är vänner. Det ser ut att åter bli en högsommar dag i dag.eftersom det råder vattenbrist på ett flertal ställen har jag tagit av locket på vår gamla grävda brunn och där några meter ner fanns en del vatten vi sänkte ner en dräneringsump. Startade upp den sug upp mycket vatten som spolades ut på våra växter detta funkade riktigt bra vi har inte rört den brunnen sedan flera år sedan när vi lät borra en ny brunn till vrt vatten den är 86 meter det är så onödigt att vattna trädgården med det vattnet för detta passeraren stor filteranläggning som finns i källaren så att vattna med dricksvatten är helt onödigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: