royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

besviken på Danmarksresa.

Kategori: Allmänt

Sist när jag och min assistent Diana gjorde en resa med Stena line över till Danmark på en dagstur var vi nte nöjda med servicen på båten det var först i billjettkassan som det satt en snorkig irriterad kvinna som gav oss ett dåligt bemötande efter en del krångel var vi ombord att sedan för mig som handikappad komma ut på däck för att uppleva utsikten och andas in havsluften startade med problemet att det var näst intill omöjligt att komma in i hissen med elrullstolen men efter 39 minuters krånglande stod jag där inne tryckte på knappen åkte upp någon våning när hissen stannar och dörrarna öppnas ska jag försöka backa ur hissen det var med millimeterpassning och ett stort tålamod jag kom ur hissen sedan kom nästa överraskning väl framme vid dörren ut till däcket var det en tröskel så hög att detkan nog även för en gående vara beskymmer att komma ut tillbaka in i hissen åkte till våningen med matsal rullade in där jag och Diana beställde köttbullar med mos det var ett hutlöst pris av över 100 kronor för e sådan med dricka och en halvvissen sallad efter maten som smakade dåligt kände vi oss bådtvå dåligamagen började bli orolig Diana sprang på toan men för mig att uppsöka toaletten var ju en omöjlighet den var så trång så den var inte byggd för en handikappad så det blev att knipa ihop full med gaser och värkande mage gjorde vi ett besök på taxfree som inte var helt lätt att köra runt jag skulle s titta i en parfymhylla som stod nära utgången skulle backa en liten aning för att se hyllan råkade köra på larmet som då startade ljudligt det kom en personal och åtgärdade den handikappades klumpighet när vi efter några timmar var hemma i Härryda var det full fart in p toaletten det var en lättnad sedab in på kontoret startade upp datorn här ska skrivas till Stena line om våran dag på en av deras båtar det blev ett långt brev. Efter många veckor ringer det från Stena dom beklagar först att det tagit så lång tid att svara på revet och sedan att resan inte var till belåtenhet vi vill be så mycket om ursäkt och kompensera er för detta vi mejlar över en kompensation efter några timmar kom ett meil där dom åter beklagade det inträffade och kompenserade oss med en ny resa och middag för två detta var sjyst för det är aldrig bra med en missnöjd kund som är mycket för att skriva jag är inte den som är den rätt ska vara rätt dag har jag och Diana mycket att stå i hon börjar senare i dag nu blir det till att se ut en dag till ny resa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: