royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

det var bättre förr

Kategori: Allmänt

I går var jag på netto net och skulle köpa en ny dvd väl i affären förklarade jag stod där som ett ufo. mitt förklarade mitt ärende att jag ville köpa en ny dvdför att kunna se på dvd skivor och gärna Usb då kom olika frågor om min tv när jag väl bestämt mig visade det sig att på vår tv saknades ett uttag för att kunna sätta i en kontakt ett utag som säljaren inte sa något namn på utan en lång siffer kombination för att detta skulle jag även behöva byta tv det fanns en tv för nästan 10 tusen som skulle fungera men snälla du inte fan ska jag behöva nyta tv för att kunna se på dvd vart är vi på väg i detta kommersiella samhälle jag söger alltid det var bättre förr 3 kanaler på radion två kanaler på tv kablar på stolpar och vi klare oss gott och väl med koppar kablar och telefon med nummerskiva 9 årig skolgång ständig uppkoppling med gnidplattor som folk ständigt går omkring och stirrar i vi drack mjölk från Lmc i tetra pck hade kulram som senare blev miniräknare nu går människor in väggen blir överviktiga och drar på sig olika sjukdomar efter stilla sittande inomhus, sig för lite jag vet efter skolan blev det oftast ut och cykla lekte i skogen cowboy och indian och affär där vi hade gamla förpackningar på disken som oftast var någon gammal låda och vad som fanns på gården vi lärde oss ta egna initiativ nu råder en håglöshet nu för tiden oftast att de unga sitter inne och spela på datorn istället för att komma ut i ljuset och leka sså som barn bör göra jag vågar knappt tänka på vad all denna strålning kommer att leda till när den nya generationen bir äldre sjukhusen kommer att bli överbelastade på dessa skador som strålning och stilla sittande innebär på lektionerna oavsett årstid har många på sig mössan inomhus trots att det finns värme i rummen ågot som även fallit bort från ungdommarna är att dominte lärt sig att hälsa och visa respekt för andra men det berror nog på att det inte finns med på gnidplattorna jag ser på min mamma son nu är 92 år hon har klarat sig bra utan fiber det enda fiber hon haft är i maten även utan gnidplatta och blåtand? Men har annvänt svensk mat och riktig ko mjölk och ägg från oftast lyckligare höns och inget Internet alla dessa saker som säljs för att senare bli till sopor blir alla Vårs död det blir en långsam förgiftning. Nä vi måste tänka efter före. Nä det var bättre förr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: