royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

vackert i trädgården.

Kategori: Allmänt

I går söndag jag var ute i det fina vädret med min elrullstol rullade runt i mina planteringar ochgorde en översyn och justering min potatis hade redan vågat sig upp lite jag kupade potatisbladen. Rensade lite ogräs blommorna och salladen chillin är även på väg upp och mitt ficonträd i växthuset har ämt fram ett litet ficon som nog kommer att växa till sig mitt citronträd ger mycket citroner jag hämtar in någon dagligen och äter dessa som är det är stor skillnad på egna utan gifter och de jag tidigare köpte fulla av gift. Alla min äppelträd blommar för fullt och några har en stor mängd bin som är där var dag även körsbärsträdet blommar för fullt det är otroligt vackert i trädgården rabbarbern är helt klara vi har gjort några pajer och cremer nu är även fontänballjan. rengjord och läckaget åtgärdat jag ska i dag Måndag försöka få satt fontänpumpen på plats och koppla in de elektriska och göra en provkörning och justera pumpens stråle. Sedan tror jag vi hänger på släpet på permobilen och kör till byggvaruhuster Henriks byggvaror och köper några säckar jord samt nya renoveringsplank till trappan ner till nedre trädgården och septiktanken den gamla trappan är helt rutten vår snickare som ska komma på besök och ska åtgärda detta och även laga våra stödmurar till rabatterna nu kommer snart Diana då blir det först träning sedan ut och starta upp dagens sysslor

Kommentarer


Kommentera inlägget här: