royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

assistenter vinter

Kategori: Allmänt

Det är ofta tröttsamt att vara i behov av en assistent vid sin sida min senaste han har mycket svårt att separera det privata och sitt arbete han kan plötsligt gå ifrån och ställa sig vid mitt garage och skruva i sin bil springa ut och in i garaget låna saker och frågar aldrig om lov utan tar allt för givet han är från Indien så vi har ofta stora problem att komunisera så det blir ofta missuppfattningar det är tur att Karina kommer i går kväll Fredag lyste det så fint utanför fönstret jag hade under dagen ordnat så vår lyktstolpe med 3 st lampor fungerade fint jag lade även ut en ljusslinga på altan räcket det får räcka med detta julpynt för det ska ju sedan plockas ner några år hade vi fullt med julbelysningar, men dessa har vi skrotat det får ju inte se ut som lilla Liseberg många klär ut nästan hela sina hus och träd men vi människor är ju så olika en del har smak andra inte, natten har varit kall så nu åtgår det mycket ved i dag blir det nog att vara inne vid datorn och se ut på vintervädret

Kommentarer

  • Tvåan säger:

    Tjena Ettan. Du har inte mycket flyt med dina assistenter. Min fråga till dig är? Får du inte hitta någon egen assistent? Som du har det nu ,fungerar det ju inte alls. Jag skrev ju om våran handlare i byn, som oxå fick en stroke. Han kunde välja själv. Vår yngste son jobbade hos honom ett halvt år, men fick slut på grund av att han inte körde handlarens fru till olika tillställningar affären,banken, kompisar mm. Vår pojk frågade då kommunen om detta skulle ingå. Svaret var som du förstår nekande. Och då sparkade frun (thailändska) sonen. Men hon fixade en ny taxi chaufför. Sedan något år tillbaka är jag i grävbranchen igen. Skördaren står vid värkstaden och vilar. Må väl vännen.

    2016-11-14 | 05:59:56

Kommentera inlägget här: