royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

även mitt tålamod har en gräns

Kategori: Allmänt

I dag Torsdag 3-11-16 fick jag hjälp av min assistent Raj med att borra hål i mina regn vatten tunnor för att dom inte ska frysa till is och gå sönder Raj är från Indien och vi har ofta svårt att förstå varandra så att leta upp en borrmaskin och några borr blev till en rysare när jag skulle förklara vad ett borr är för något sa jag med tydlig betoning ett borr borrar du hål med när han fortfarande stog och såg ut som en fågelholk försökte jag att förklara vad ett hål var då pekade jag på mina näsborrar och på mitt öras hörselgång när han ändå inte förstod gav jag upp då skulle nästa del förklaras borrmaskin och då efter en längre stund fick jag ett bryt nä nu ger jag upp rullade in satte på datorn visade en bild på en borrmaskin och något som för honom var helt främmande en hålsåg. nu förstod han äntligen efter någon timma satt det på plats jag brukar ha mindre undervisningar för mina assistenter om olika hjälpmedel och vanligt förekommande saker i vardagslivet det var trevligt på senare eftermiddagen när min kusin Roger var här på besök något jag verkligen uppskattar vi har alltid mycket att prata om Roger är mycket snäll och omtänksam nu ska jag strax rulla in till sängkammaren och lägga mig det har varit en påfrestande dag i dag mitt tålamod har verkligen fått bekänna färg vi ska fortsätta i morgon jag och Raj så nu behövs en riktig vila för att orka med en ny påfrestande dag i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: