royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

en skrattar en gråter

Kategori: Allmänt

En skrattar en gråter Sverige som en gång var ett välfärd samhälle är nu snart helt raserat behövande som verkligen behöver sin hjälp nekas för det ska sparas när jag läser att en av ägarna till Norska bolaget Hero som äger ett flyktingboende i Ljungskile ägaren skrattar när han går till Banken. För att inkassera pengarna från kommunen som hyr ett flyktingboende som står för tillfället står helt tomt men efter att Hero har ett för dem skrivit guld kontrakt kan de inkassera 36.000 kronor i månaden för ingenting eftersom det står tomt vad är det för rättvisa eller orättvisa välfärden är som bortblåst tänk ändå var många som kunde få hjälp med dessa pengar undra hur många hjälpbehövande som startar morgonen med ett skratt. Det blir säkert med gråt och förtvivlan när morgonen gryr men vid nästa val kanske det kan bli regeringsbyte. Min slogan är det var bättre förr så en annan sak tänk ändå nu går det snart inte att parkera bilen och betala p avgiften med vanliga mynt utan de ska sms eller betalas med kort samma är det att gå på bio det går ju snart inte heller att komma till biografen och köpa en billjett. För vanliga pengar” Monopolpengar” nu snöar det för fullt ute vem ska hjälpa till här att skotta snö hos mig om jag haft hyrt ut till flyktingboende hade säkert snöskottarna nu stått på rad utanför med både skyfflar och snöslungor men nu har jag inget ”guldkontrakt” så nu för snön ligga kvar jag får försöka ta mig igenom snödrivorna med rullstolen så gott det går nu får det vara slut på gnällandet på en stund jag återkommer senare under dagen,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: