royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

min vardag

Kategori: Allmänt

I går var det fredag men just nu är det Lördag jag började att skriva i går men med en assistent hängande över min axel och kontrollerar vad jag skriver så väntade jag, nu Lördag är min assisten ledig. det här med språksvårigheterna är mycket påfrestande det låter kanske lite smågrinigt men så är inte fallet jag tänkte häromdagen att jag kanske borde testa min motordrivna elgenerator så att den fungerar om det skulle bli strömavbrott, efter att den stått undanställd i några år rullades den fram och efter en mindre översyn och kontroll av Bensin, och oljan verkade det okej frånsett en mindre läcka på en bensinslang som jag byte ut mot en ny och vi hällde på ny bensin det blev Statoil bensin jag har en gång provat den där Aspen som för min del är den, totalt överreklamerad först dyr och sedan dålig. jag tankade denna bensin bensinen på en gräsklippare som stod på undanställd för vintern när jag sedan skulle starta upp den efter vintern var den helt omöjlig att få igång efter 1 timmas försök fick jag plocka isär hela förgasaren tömma tanken det hade under vintern bildats små kristaller i förgasaren, det blev efter detta aldrig mer aspen, efter 2 startförsök startade motorgeneratorn och gick perfekt jag lät den stå utanför garaget i gång 1 timma och kopplade då in en del av belysningen i garagen till generatorn och den klarade detta galant det känns bra att den fungerar för eventuella strömavbrott om den behövs kopplar jag in en kabel i väggen till vårt vardagsrum. med ström från generatorn och då finns det ström på insidan väggen i ett uttag det går att driva kyl och frys samt kaffebryggaren, och lite belysning. I dag blir det skrivning att skriva är för mig en ventil när det blir för mycket av allt i vardagen, ibland kan de mest vardagliga saker bli för mig så stora, tänk i går när jag säger till min assistent jag behöver in på toaletten och sätta mig och då behövs hjälp över tröskel och flytt från rullstolen till toalett. då frågar han vad ska du göra där jag bara tittade på honom och tänkte nä nu har du gått för långt nästa fråga han sa ska du bajsa eller, nä nu jävl får det vara nog man kanske frågar så i Indien men inte här i Härryda, nu orkar jag inte lägg energi på att tänka på allt detta som händer runt omkring hoppas inte ni tycker jag låter som jävl gnäll spik men detta är min vardag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: