royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

när kraften ger vika

Kategori: Allmänt

i dag vaknade man upp till en riktig vinterdag minus 3 grader och vit ute inte av snö utan av frost i går eftermiddag var en riktig skit dag när jag väl rullat in ill sängkammaren och skulle hoppa över i sängen orkade jag inte alla mina krafter gav vika och så var jag ensam hemma och ringa på larmet för en sådan sak känns inte rätt jag ringde Susanne och frågade när hon kommer hon svar det tar nog ca 1 timma för jag är i Borås hos tandläkaren eftersom jag stod framför mitt sångbord som innehåller 3 st lådor drog jag ut den mittersta räkte mig efter en kudde i sängen lade den på lådan böjde mig framåt med huvudet för att vila mot kudden det kändes underbart att få vila lite ja somnade till när jag plötsligt hörde att dörren öppnades i hällen och Susanne kommer hem och i tillsängkammaren hon tar tag i remmen i byxorna hjälper mig över till sängen vilken känsla att komma i säng och kunna vila ordentligt och inte bara luta huvudet i en låda men vad gör man det gäller för mig att hitta lösningar på allt och det brukar jag göra fter att nu har sovit en natt går jag upp ca 4.30 tar tag i dagens att göra saker toa holken har gått sönder jag måste ringa någon som kan hjälpa mig som tur är har jag min kusin Sören, som har en vvs firma jag får ta och ringa och höra om han har tid det får nog bli efter kl 10.00 i min situation blir man helt ställd när något sådant krånglar. tidigare ordnade jag allt sådant här själv så därför känns det extra tungt att behöva be om hjälp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: