royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

nya brev

Kategori: Allmänt

I dag lördag var jag som vanligt uppe tidigt efter en lång stunds krångel ur sängen vrida runt kroppen sträcka ut höger benet utanför sängkanten föra in foten i rullstolshjulet dra åt mig stolen dra mig upp i sittande ställning pressa högerarmen mot sängbotten väl i sittande ställning gäller det att hitta balansen ta tag i höger armstöd med högerarmen dra åt mig stolen som måste ställas i exakt rätt läge intill sängen vika undan fotstegen på stolen pressa ner högerarmen mot sängbotten pressa upp kroppen och hastigt svänga ut kroppen över stolen och hoppas på att hamna rätt i stolens säte detta är mycket svårt och med rädsla att komma intill skulle detta inträffa skulle jag skada mig rejält men det gick bra rullar in på kontoret startade upp datorn. Några koppar kaffe sedan började jag öppna gårdagens post ett brev var från en bloggare jag brukar läsa hon heter Annika Hagström hon är bloggare det var ett jätte fint långt brev det berörde mig långt in i hjärtat så fint var det skrivit sedan var brev från Kkki Danielsson 2 styck stora mycket fina signerade foton så nu blir det att leta fram en guldram att sätta upp på väggen. Jag har även hunnit med att skriva ett brev till Theres Joug den Norska skidåkerskan som är anklagad för dopning nu blir det frukost det känns lite små kyligt ska lägga in lite ved i kaminen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: