royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

botoxsprutor

Kategori: Allmänt

I går var jag på Högsbo sjukhus och fick mina Botox sprutor i ben och arm, jag får dessa för att jag har något som kalas spasstissitet det är när den förlamade sidans ben och arm hamnar i ett ofrivilligt utsträkt läge när benet gör så står det helt rakt ut från rullstolen och är omöjligt att böja inåt för musklerna i hela benet tvingar det rakt utnär någon person försöker trycka benet tillbaka på pfotplattan för att spänna fast foten med en spännrem är detta en omöjlighet då ska Botox sprutorna hjälpa till så musklerna bli rmjukare men så de sista sprutorna har inte haft någon bra efekt så läkaren beslutade att öka dosen och antalet jag fick 4 stycken i benet och ljumsken och några i under och överarmen och när läkaren skulle sticka in sprutan i lårmuskeln var den så spänd så nålen böjde sig i vinkel i går var det smärtsamt när jag kommit hem de gjorde så ont . jag behövde rulla in på toaletten när jag då tar i för att komma över tröskeln till toan släpper foten från fotplattan med påföljd att benet sträcker sig rakt ut och där sitter jag nu i rullstolen med vänsterbenet rakt ut så när jag åter vill rulla ut från toan är det omöjligt att svänga stolen med ett ben helt rakt ut jag kunde komma en liten bit rakt bak men desto mer jag gungade ju längre ut på stolsdynnn åkte jag risken att glida ur stolen är mycket lätt att göra efter 45 minuter hade jag rullat baklänges ut från toan nu började nästa problem svänga runt för att rulla ut till hallen men svänga rullstolen med ett helt utsträckt ben är helt omöjligt foten svängde emot holken hela tiden och på baksidan var väggen i vägen nu satt jag fast mellan toan och rummsväggen, min tanke är vad gör jag så här kan jag inte sitta jo jag trycker på trygghetslarmet sedan när det är gjort vet jag att väntan tills någon kommer är ca 45 minuter. Så det är bara att försöka koppla utav efter 40 minuter hör jag en bil det måste vara larmtjänsten som kommer efter en stund sätter någon nyckeln i dörren och öppnar och in kommer räddningen tar tag under mina armar drar upp mig rätt i stolen han som hjälpte mig var mycket profetionel han rullade in mig till sängkammaren och med hjälp i sängen kunde jag vila ut efter dagens strapatser så kan också en dag se ut här som tur är är det sällan men det händer nu får vi hoppas att sprutorna ska få effekt på musklerna att slappna utav dessa sprutor är mycket kostsamma priset är 6000 kronor stycket. Så det vill till att det blir ett bra resultat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: