royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

dagstur Danmark

Kategori: Allmänt

I går gjorde jag och min assistent en resa men Stena LINE en dagstur till Danmark vädret var helt perfekt vindstilla och ganska klart väder lite folk ingen trängsel vi åt god mat handlade i border shopen jag har ett vinställ. här hemma som jag byggde för många år sedan detta behövdes fyllas upp så det blev en kartong vin av olika sorter jag är ingen som helst vinkännare utan handlar mest efter utseendet på flaskan och framförallt priset eftersom jag inte är förtjust i alkohol är inköpen endast för att titta på jag handlar aldrig öl det är inget vi nyttjar här hemma när vi hade varit och ätit mat var det ett spritlotteri där jag satsade två tjugor assistenten lika så när jag öppnat mina lotter var det en högvinst det blev en stor flaska Whisky i en fin låda det var ju rätt människa att vinna en sådan jag som inte dricker sådant även min assistent van det blev en stor flaska Rom och en vinare men vad mycket öl folk köper dom hade med sig säckkärror och vagnar för att fylla upp till över ett tiotal lådor på kärrorna, det är knappt så att dom kan köra a båten med sina kärror det måste vara hundratals med burkar att det dricks så mycket öl är otafftbart, det var ingen som uppträdde störande i går utan det blev en trevlig dagstur i dag Tisdag ska vinstället. fyllas upp och jag ska beställa lite olika färdtjänster Onsdag till min mamma på Fässbergshemmet för ett besök min kusin Roger följar med mig dit sedan ska bussen till bokmässan beställas jag har en tid att passa där jag är inbjuden till en av montrarna där det ska vara förläsning jag ska få träffa några författare och andra skribenter även då är min kusin Roger är så snäll så han följer med mig till bokmässan,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: