royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

nye assistenten,

Kategori: Allmänt

I dag torsdag har jag introducerat nin nya ASSISTEN HAN ÄR född i Indien men varit bossat i SVERIGE många år han är 42år och läser samtidigt som han arbetar läser han till undersköterska så gör även hans fru hans fru utbildar sig till undersköterska dom . är klara om ett år i dag har vi visat hur jag ska träna varje dag och hur viktigt det är att det blir varje dag när Karina började hos mig för ca 3 veckor sedan har jag tränat min vänstra förlamade arm var dag och det låter otroligt men det märks redan resultat det går en mycket svar signal till armmuskeln så det går att med stor ansträngning flyta armen ytterst lite neråt och åt sidan, för mig är detta ett jätte framsteg hur lite de än må vara så finns det signaler så nu måste jag göra detta var dag min nye assistent är utbildad indisk kok så vi ska försöka oss på att laga indisk mat min kusin Roger har varit och hälsat på mig vi fikade och satt och pratade på altanen det var en riktig högsommar väder tempen var ända uppe på ca 29 plus grader tänk ändå att det är 15 september och sådant väder det kallar jag ett bonus väder. Jag och Karina har även beställt en dagsresa över till Danmark. Tänk solen lyser jätte stark in genom mitt fönster jag tror jag sitter och skriver några timmar till i dag kom det ett stort kuvert från Golfaren Henrik Stenson Foto med autograf det står till Roy hlsning Henrik Stenson och ett extra fot där det står på baksidan hela hans meritlista å vad glad jag blir för allt som kommer i brevlådan förutom räkningar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: