royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

påskkärringar

Kategori: Allmänt

Dagen började med flera minus men nu är solen uppe utanför mitt fönster och det är flera plusgrader i går fick jag ett brev med foto och autograf från Anne-Lie Ryde jag förra veckan beställde jag hotellrum för det blir en resa till Stockholm för att komma till Polar Music Prize utdelningen i Stockholms konsert hus den 15 juni jag fick till slut med mig Susanne jag ville så gärna åka för det är en jätte evenemang att bli inbjuden till en sådan sak som är få förunnat självaste kung Carl Gustav XVI ska starta upp självaste ceremonin och många av världen största artister kommer bland annat ska Sting få ett pris, sedan kom ett meil från självaste Anders Erik Borg Sveriges förre finans minister som läst min livshistoria och tyckte den var mycket intressant och föreslog att jag kanske skulle satsa på att bli föreläsare, vem vet jag kanske sadlar om tänk ändå alla som är intresserar sig för min livshistoria, mitt skrivande betyder så mycket det har tagit oerhört mycket tid och en hel del pengar men det är värt varje minut och krona, det har inte flugit förbi en enda påskkärring ännu jag måste flacka med blicken på tangentbordet och samtidigt ut genom fönstret det kanske dyker upp en kärring på kvast

Kommentarer


Kommentera inlägget här: