royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Fässbergshemmet påhoppas alldrig i livet

Kategori: Allmänt

 

 Det har varit lite väl mycket att göra denna vecka som varit. Först flyttstädning efter min mamma Veras bortgång på Fässbergshemmet när alla inventarier var bortkörda skulle flyttstädningen utföras. Susann och jag var där en hel Söndag det blev både tvättning dammtorkning avfrostning kyl m.m. när så sedan personalchefen skulle ge oss ett godkännande blev det ett nej vi hade inte skurat toaletten från golv till tak samt gjort rent väggar och lister perfekt i rummet det är inte lätt att återställa ett rum och toalett i nyskick efter som det är ett så gammalt och slitet hus personalchefen föreslog att jag skulle ringa två olika städfirmor hon kände till sagt och gjort jag ringde en sådan flyttstädning som fodrades  detskulle kosta 3000 kronor men vad skulle jag göra om jag inte genomförde en godkänd städning blev jag ansvarig  att betala nästa månads hyra och det skulle bli en utgift på ungefär 10.000 kronor jag tycker att efter att Vera varit boende där i fyra år  och alltid betalt hyran punktligt borde hemmet hjälpa till med detta men personalen klagar alltid på underbemanning vi hinner inte med, så låter det för det mesta. Jag undrar varför kan de efterlevande inte   få  lite hjälp. Jag fick själv ordna bårtransporten. från Fässbergshemmet, till Sahlgrenska sjukhuset. Och uppsägning av lägenhet och allt övrigt telefon och olika abonnemang. De är nog inte så här det äldre hade tänkt att det skulle sluta att behöva spara till sin egen död, detta var mycket svårt för när Vera betalat både hyra och allt annat var det tomt i kassan, hur har det blivit jag brukar säga det mesta var bättre förr hur ska det kunna bli en förändring  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: