royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

hjälpsam granne

Kategori: Allmänt

I dag ser det ut att bli fint väder jag blev jätte glad när jag öppnade ett av kuverten från gårdagens post det var ett brev och signerat foto från Nisse Hellberg nu blir det att leta upp tavla med guldram till Nisses foto. I dag kommer min indiske assistent o 2 timmar om inte hans Renault Clio går sönder Renault verkar vara en bil med ständiga fel mycket el fel. Så har det alltid varit nu har vår son Patrik flyttat in i sitt nya hus med Maria och barnen han är lycklig jag sörjer Sven-Erik Magnusson som var en mycket stor idol för mig jag har följt honom sedan 60 talet som ni förstår blir det mycket Sven- Ingvars i ur mina högtalare här hemma. I dag får i se vad som blir gjort jag måste nu försöka göra en plan det är lite jobbigt med träningen för minisken i mitt högerben har pajat så det smärtar så det är plågsamt att arbeta med styrkan och rörligheten, i mitt enda rörliga ben, jag hoppas på att komma ut och andas lite frisk luft i går när min kusin Roger skulle komma på besök låg jag och sov när Roger ringde och jag ville komma upp ur sängen för att förbereda en fika men när jag skulle ur sängen blev det tvärstop jag vinklade upp det elektriska ryggstödet och ansträngde mig till det yttersta men nej jag blev tvungen att ge upp som tur är har jag väldens bästa grannar Pia och Iinge jag ringde till Pia ocjh frågade om hjälp hon är alltid lika hjälpsam hon kom ögonblickligen nr till migsom tur är har hon en egen nyckel Pia kom in förbrede med rullstolen tog ett kraft tag hjälpte mig att lyftas och svänga över mig till stolen nu satt jag plötslig där Pia rättade till mitt ben och fot nu kunde jag komma ut i matrummet jag fick även lite goda hemma bakade kakor av Pia om jag och Roger kunde ha till vår fika Roger kom vi hade som vanligt en trevlig fika stund med kaffe kakor och lite tjöt när Roger gick hem fick jag stöd och hjälp tillbaka i sängen jag var mycket nöjd, med hjälp jag fått och en trevlig fika nu kunde jag ligga och vila samt se några bra program på tv tills Susanne kom hem efter sitt arbete

Kommentarer


Kommentera inlägget här: